DOEI FILIPIJNEN EN HALLO AUSTRALIË😍

13 juli 2018 - Melbourne, Australië

Hallo allemaal!
Mijn laatste blog is 2 weken geleden en intussen tijd ben ik vanaf de Filipijnen naar Australië gevlogen.

Vrijdag/zaterdag 29/30 juni:
Dit weekend ben ik samen met Katie terug geweest naar Guimeras. Een eilandje onder ons eiland waar we verblijven. Heerlijk om mijn laatste weekend aan het witte strand door te brengen en het geweldige blauwe water. We hebben ontzettend genoten en nog een keer een boottour gemaakt, om te snorkelen. Deze keer was de zee wel iets ruiger dan de vorige keer dat we op Guimeras waren. Maar genoten hebben we zeker. Ook hebben we een prachtige, oude, roestige vuurtoren bezocht met opnieuw prachtig uitzicht over de blauwe zee.

Zondag 1 juli:
Een lekkere rustige zondag gehouden met zijn 8e.

Maandag 2 juli:
De laatste dag met mijn buddy Ciel. Jammer genoeg was Ciel de eerste die het boardinghouse ging verlaten om naar een nieuw avontuur te gaan in Indonesië. Maandag op dinsdag nacht heb ik samen met Anne-Fleur en Sanne, Ciel naar het vliegveld gebracht om haar daar uit te zwaaien. Het was wel even slikken hoor om haar te moeten uitzwaaien, 10 weken ontzettend veel lol gehad en elkaar altijd kunnen steunen. Ik heb samen met Ciel een geweldige tijd in de Filipijnen gehad.

Dinsdag 3 juli:
Nadat we Ciel hadden weg gebracht die nacht lag ik om 5 uur weer heerlijk in mijn bedje om nog wat uurtje te slapen. De rest van de dag was een rustige dag.

Woensdag 4 juli:
Vandaag was de dag dat we de ouders en vriend van Anne-Fleur op gingen halen bij Ilo Ilo Airport. De vader van Anne-Fleur had DROPJES meegenomen! EINDELIJK/HEERLIJK/LEKKER!!! Na een gezellige dag in de shoppingmale gehad te hebben gingen we met de jeepney weer terug naar huis. Na gezellig nog wat gedroken te hebben met zijn alle ben ik naar bed gegaan.

Donderdag 5 juli:
Voordat we naar het ziekenhuis gaan voor de laatste keer, werd het tijd om afscheid te nemen van Katie, Dieke en Sanne. Hun zouden vandaag ook hun nieuwe avontuur aangaan en daarom moesten we ook hun gedag zeggen. Nadat we van iedereen afscheid hadden genomen zijn we naar het Guimal Hospital gegaan. We hebben 1 operatie gezien en helaas geen bevallingen. Daarna nog een rondje over de kinderafdeling en de eerste hulp. Hierna zijn we terug naar Miagao gegaan omdat de ouders van Anne-Fleur nog naar het Health Centre wilde voordat ze terug zouden gaan naar Ilo-Ilo. De plannen wijzigde en Stefanie, ik en Marcel zijn ook meegegaan naar Ilo-Ilo om daar met de ouders van Marcel en Anne-Fleur te gaan eten. We hebben een super gezellige avond gehad. Maar toen werd het toch echt tijd voor het echte afscheid. Stefanie en ik zouden de enigste zijn die nog terug zouden gaan naar het boardinghouse. Dus moesten we afscheid nemen van Marcel en Anne-Fleur die beide met hun ouders gingen reizen. En daar gingen Stefanie en ik dan. Alleen terug naar het huis om daar onze laatste 2 nachten door te brengen. Het was wel heel erg stil toen we terug kwamen en dat bleef het helaas ook voor de laatste 2 dagen.

Vrijdag 6 juli:
Deze dag zijn we ontzettend druk geweest en hebben we alle achtergebleven kleren en uniformen verzameld om deze te doneren aan de mensen daar. 5 vuilniszakken vol.. Later op de dag hebben we deze naar Janice gebracht en toen werden we gelijk uitgenodigd om daar te eten. Super lief. Na een heerlijke maaltijd zijn we terug naar huis gegaan. Stefanie en ik zeiden ook tegen elkaar; de andere zijn maar voor n weekendje weg en komen zondag avond gewoon weer thuis. Super raar om eens van 8 naar 2 te gaan en dan ook nog is nadat we dit geweldige avontuur samen hebben mogen meemaken.

Zaterdag 7 juli:
De laatste voorbereidingen voor Stefanie en mij omdat wij vandaag ook het boardinghouse zouden verlaten. Mijn backpack weer ingepakt en nog 1x bij Janice langs geweest om de allerlaatste spullen te brengen. Helaas op een regenachtige dag.. De tassen waren ingepakt en daar gingen we, bepakt en bezakt. Ons avontuur was ook afgelopen en ik vind het nu nog steeds moeilijk te beseffen. Ik heb de afgelopen 11 weken een geweldige tijd gehad, allemaal nieuwe dingen mogen zien en meemaken, ontzettende lieve mensen mogen ontmoeten en het geweldigste van alles; nieuwe vriendschappen mogen opbouwen tijdens dit ongelovelijke geweldige avontuur!!

8 juli:
De dag van mijn nieuwe avontuur is begonnen! Ik ben geland in Brisbane, Australië. WAUW! Ik kan het gewoon niet geloven dat ik eindelijk deze geweldige droom kan laten waar worden. Na een nachtvlucht van 8 uur, ben ik om half 10 ‘s ochtend geland in Brisbane. Nu met de bus naar Noosa Heads om daar opgehaald te worden door mijn oom en tante! Ik heb er super veel zin in! Na een warm welkom en overwoekerd door het mooie landschap van Australië ben ik bij mijn oom en tante thuis. Het uitzicht vanaf het huis is echt ongelovelijk! Ik heb de hele dag naar buiten gestaard en al zoveel nieuwe vogels gezien. Na een rustig dagje, lekker op tijd naar bed gegaan om even bij te kunnen slapen na een nachtvluchtje.

Maandag 9 tot vrijdag 13 juli:
Deze dagen heb ik met mijn oom en tante doorgemaakt. We zijn naar Noosa Heads geweest om het strand te zien en een kleine wandeling te maken door het nationale park. Verder zijn we nog naar omliggende dorpjes gereden. Ik heb hele fijne dagen gehad met prachtig uitzicht en een geweldige eerste indruk van Australië!
Nu gaat mijn avontuur echt beginnen en ben ik in Melbourne geland! 9 dagen ga ik alleen reizen van Melbourne naar Sydney. Ik heb er super veel zin in maar vind het tegelijker tijd super spannend. Nu ben ik echt alleen...

Ik ga proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn Australië avontuur.

Lieve groetjes,
Daphne

1. Anne-Marie:
    13 juli 2018
    Na alle geweldige indrukken van je stage nu begonnen aan je volgende avontuur. Nu volop genieten van Australië.
  2. Jacqueline:
    13 juli 2018
    Veel plezier en doe voorzichtig
  3. Annelies:
    Geniet ervan!
  4. Corrie:
    13 juli 2018
    Dank je wel voor je mooi verhalen tot nu toe. Veel plezier daar in Australië.
  5. José:
    13 juli 2018
    Geniet van alles om je heen
  6. Groetjes Antje.:
    13 juli 2018
    De verhalen zijn geweldig.
    Geniet maar deze reis.
  7. Astrid Witte:
    14 juli 2018
    Oh leuk om te lezen dat alles goed is gegaan. Nu eind van de week Jan pieter en Jelle omarmen, en verl plezier nog samen.❤️❤️❤️
  8. Angela:
    14 juli 2018
    Geniet ervan 😊 en pas je goed op jezelf?