Australië

2 augustus 2018 - Iloilo City, Filipijnen

Hallo allemaal,

Pff, het is warm in Nederland.. en dat terwijl het winter is in Australië. In mijn vorige blog had ik gezegd dat ik jullie op de hoogte zou houden van mijn Australië avontuur dus bij deze een kleine samenvatting van afgelopen weken.

Melbourne

14-7 ben ik geland in Melbourne om vanaf hier alleen naar Sydney te reizen. ‘S avonds aangekomen in het hostel (na even zoeken), nog even snel de stad ingelopen om wat te eten. In Melbourne heb de Boutanische tuinen bezocht (prachtig), waarbij een oorlogmuseum zat met een prachtig uitzicht over de hele stad. De dagen erna ben ik naar de Queen Victoria Market geweest, Docklands (wijk aan de haven) en nog vele andere straatjes en gebouwen. Na 2 dagen Melbourne stad ben ik naar St.Kilda gereisd, zo’n 6 kilometer naar de zee toe. Hier ben ik 2 dagen gebleven en heb ik onderandere Luna Park, Brighton Beach (met gekleurde strandhuisjes) en natuurlijk de St. Kilda pier. Op de St.Kilda pier kon je bij zonsondergang penquins spoten (AWHH), deze heb ik dan ook gezien. Woendag 18-7 ben ik met de trein van Melbourne naar Sydney gegaan (treinreisje van 11,5 uur..)

Sydney

De eerste dag in deze grote wereld stad heb ik rustig aan gedaan. Een stukje door de stad gelopen en de stad ontdekt onderandere Darling Harbour, maar dit vond ik tegenvallen. Vrijdags ben ik naar het bekende Opera House en de Harbour Brigde geweest. Na een paar selfies en mooie fototjes ben ik na een tip via de Boutanische tuinen van Sydney terug gelopen naar het hostel. De tuin was prachtig. De dagen erna heb ik lekker rustig aangedaan en ben ik nog naar Newtown, China Town en andere wijken van Sydney geweest. Maandags eindelijk de dag dat ik Jan Pieter weer zou zien.. nou mooi niet. De jongens hadden 28 uur vertraging omdat de vlucht geannuleerd was. Echt een dikke vette tegenvaller. Maar dinsdagochtend kon ik ze eindelijk weer in de armen slaan. Om de jongens uit de jetleg te helpen zijn we die dag gelijk op pad gegaan naar een lekker ontbijtje. We zijn vanaf Darling Harbour met de boot naar Manly gegaan, een eilandje bij Sydney. Onderweg natuurlijk het Opera House en de Harbour Bridge gezien. Het klopt wat ze zeggen; vanaf het water zijn de Harbour Brigde en het Opera House het mooiste. Na een leuk dagje zijn we vroeg gaan slapen, want de jongens waren toch wel heel erg moe.. De volgende dag zijn we nog naar Sealife geweest (echt indrukwekkend) en daarna hebben we onze camper opgehaald. Na een klein misverstandje van de camperorganisatie konden we eindelijk op weg (ze hadden een auto klaargezet ipv een camper..).

Bondi Beach

Hier snel een kijkje genomen en daarna moesten we toch echt opzoek naar onze eerste campeerplaats (dit was wel ff n zoektocht hoor). Wennend aan het linksrijden zijn we de stad uitgereden naar een campeer plekje in het bos.. brr gelijk een koud nachtje van 6 graden.

Newcastle

Na een stevig ritje van 300 kilometer zijn we aangekomen in Newcastle. Onderweg nog gestopt op een leuk strandje. In Newcastle kon je een prachtig uitzichtpunt bezoeken en natuurlijk zijn we daar gestopt voordat we door reden naar onze camping voor die nacht.

Port Macquarie

Onze volgende stop voor de nacht.

Byron Bay

Het bekende strand. Na een paar uurtjes op het strand te hebben gelegen was het alweer donker. Een lekker dagje gehad.

Gold coast/ Brisbane/ Sunshine coast/ Pomona

We hadden een lange tocht voor de boeg dus minder tijd gehad om alles uitgebreid te bezoeken, toch wel heel erg jammer vind ik. In Gold Coast hebben we de hele stad gezien vanuit een Skydeck. De toren was ... meter hoog en je kon wel 10 km ver kijken. Omdat we weinig tijd hadden zijn we in Brisbane niet gestopt en er alleen door heen gereden, de jongens wilde niet stoppen in een koala opvangcentrum dus helaas geen stop. Sunshine Coast was wel een tussenstop waard en hier hebben we dan ook aan het strand gelegen. Eind van de middag zijn we doorgereden naar mijn oom en tante om daar voor 2 nachten te blijven. Hier zijn we de jungle ingeweest (de achtertuin) en hebben we geklommen en geklauterd door het bos. We hebben 2 slangen gezien de groene trisnake en de redbelly black snake. Die laatste kwam wel als een verassing, deze slang is vrij gevaarlijk. We zijn er dan ook maar met een grote boog omheen gelopen.

Hervey Bay

Vanaf Pomona zijn we doorgereden naar Hervey bay om hier voor de volgende dag een tour te boeken naar Fraser Island. WAUW wat was dit mooi zeg. Toen we aankwamen met de ferry na een klein uurtje te hebben gevaren. Mochten we instappen in een grote 4WD bus. Natuurlijk helemaal achterin gaan zitten.. nou dat hebben we geweten ook. Bij elke hobbel veerde we een halve meter de lucht in. Super leuk. We hebben tijdens de tour walvissen en dolfijnen gezien, zijn het regenwoud ingeweest, een prachtig meer (Lake Mackezie) met witte stranden en heel erg helder water bezocht, een oud scheepswrak van een ziekenhuisschip gezien en gekleurde zandduinen. En natuurlijk prachtige witte stranden met kraakhelder water. Tijdens de tour mochten we ook voorin de bus zitten naast de bestuurder en dit heb ik 2x gedaan. GEWELDIG, het mooiste zicht op alles en nog steeds alle kanten op stuiteren😂

Vandaag hebben we een heel eind gereden en ongeveer 600 kilometer afgelegd. Morgen gaan we naar Airlie Beach om vanaf daar naar de Whitsunday Island te gaan die bekend staat om het witste zandstrand en blauwste zee. Hierna zullen we door rijden naar Cairns om daar de camper in te leveren en de laatste 2 dagen nog de snorkeltour naar het Great Barrier Reef te doen (heel erg veel zin in). En de laatste dag rustig aan te besteden.

8 augustus vliegen we van Cairns naar Sydney terug en 9 augustus stappen we op het vliegtuig naar huis. Maar eerst ga ik nog genieten van de aankomende dagen en voorlopig nog niet aan thuis te denken.

Groetjess

Daphne

1. Astrid Witte:
    2 augustus 2018
    Nou Daphne wat een avontuur, maar ook zeker balen voor jou dat de jongens een dag later kwamen. Veel plezier nog samen en tot 9/10 augustus
  2. Gerriëtte:
    3 augustus 2018
    Gaaf! Geniet ervan met elkaar ;)
  3. Leonie:
    3 augustus 2018
    Geniet van de laatste dagen, hopelijk gaan jullie nog leuke en onvergetelijke momenten hebben en vanaf hier wens ik je nu ook al een veilige terug reis. Kusjes.
  4. Oma nijsse:

5 augustus 2018
    Goede Reis terug
  6. Groetjes Antje.:
    9 augustus 2018
    Het was weer een prachtig verhaal .
    Ik hoop dat je een goede reis heb gehad.
    tot ziens.
  7. Lani: